A következő történet választ ad a kérdésre.
Endre
Van egy 2.0 dízel Mondeom. Gondom volt a
lendkerékkel és a kuplunggal. Nem akartam sufniműhelybe vinni, ezért a
hozzánk közeli Ford-márkaszervizzel javíttattam meg. Azt gondoltam, a
minőségi, hozzáértő munka megéri azt a pluszt, amennyivel többe kerül
majd.
Az alkatrészeket azonban én vittem. Luk szettet vásároltam,
jóval a gyári ár alatt, pedig gyári beszállító - ezt a Fordosok is
elismerték. A kiszedett eredeti alkatrészeken is ott volt a Luk-logo. A javítás után azonban nem volt tökéletes
a kuplungom. Olyan volt, mintha levegős maradt volna a
kuplung-hidraulika. Visszavittem, gépre tették, és villámgyorsan
lelégtelenítették. Nem kértek egy fillért sem érte. Másnapra viszont ismét levegős lett. Újra légtelenítettek, ingyen, másnapra megint levegős lett. Itt már kértem, hogy járjanak alaposabban
utána, mi lehet a gond. Szétszedték újra az autót, és közölték - rossz
az utángyártott hidraulikus kinyomócsapágy, ereszti az olajat.
Elfogadtam, és megvásároltam - jóval drágábban - a gyárit. Összerakták,
működött. Két napig. Azóta újra levegős. Azt
javasolták, menjek be újra, elsőre sosem sikerül teljesen légteleníteni.
Felteszik gépre, percek alatt megoldják, és jó lesz. Nem mentem bele,
kértem a hidraulikus csapágy cseréjét, erre viszont várnom kell. Ezalatt azonban visszavittem a
kinyomócsapágyat oda, ahol vettem. Elmondtam a történetet, ill. vittem a
szerviz szakvéleményét is, amelyben leírják, hogy szakszerűen szerelték
be, megfelelő készülékkel légtelenítették, de ereszti az olajat. Erre ők elmondták, hogy bár elindítják a
garanciális elbírálást, ne számítsak sok jóra - a forgalmazó
valószínűleg elutasítja az igényt arra hivatkozva, hogy a
kuplunghidraulikát nem szabad géppel légteleníteni. Most várok. Van egy használhatatlan autóm
és egy rossz kinyomócsapágyam, amely valószínűleg nem garanciális. Nem
tudom, kinek van igaza, és tartok tőle, hogy az összes felesleges
költséget nekem kell állnom.
Önnek mi a véleménye?
Köszönettel:Endre
Kedves Endre!
Üdvözlettel:
Autódoktor
forrás: totalcar.hu
Ön valószínűleg egy hosszadalmas és nehézkes vita elé néz - de ezt talán már sejti. A helyzet az, hogy a hidraulikus kinyomócsapágyak többségénél valóban tilos,
kisebb részüknél pedig nem ajánlott a légtelenítést féklégtelenítő
készülékkel végezni, márpedig az olvasottak alapján a szerviz éppen ezt
tette. Ezek a féklégtelenítő készülékek
praktikus és gyors segítséget jelentenek a fékrendszer megbontásánál, a
kuplung-hidraulika légtelenítése azonban nem végezhető el velük
megfelelően. Ráadásul veszélyes is, ha a gépi légtelenítés közben a
pedálra lépnek, túlnyomás léphet fel, amely egyszerűen és gyorsan teszi
tönkre a munkahenger tömítéseit, olajfolyást és esetenként
működésképtelenséget okozva. Épp, mint az ön esetében.
Amennyiben a forgalmazó megvizsgálja az
ön által visszavitt alkatrészt, és arra jut, hogy a nem megfelelő
munkavégzés okozta a meghibásodást, a rossz csapágyat az ön kezébe
adják, hogy a továbbiakat a szervizzel intézze. Ebben az esetben - a
fentiek alapján - a szerviznek kellene állnia az alkatrész cseréjét,
illetve az ezzel kapcsolatos egyéb kiadásokat is, beleértve a gyári
munkahengert és a kapcsolódó munkadíjakat is. Ez persze nem lesz könnyű menet.
Feltétlen javaslom, hogy várja meg az utángyártott alkatrész
forgalmazójának döntését, és a tőlük kapott írásos szakvéleménnyel
forduljon majd a szervizhez.
Remélem, sikerrel jár:Üdvözlettel:
Autódoktor
forrás: totalcar.hu