Vezérműszíj csere - vezérműszíj készlet csere

Mi a vezérműszíj, miért is kell az autóba?

A főtengely által hajtott vezérműszíj hajtja a vezérműtengelyt, amely a szelepek nyitását és zárását vezérli, ezzel pedig lehetővé teszi a motor működését. Elsősorban a főtengelyt és a vezérműtengelyt közötti össze, de a dízel motoroknál a befecskendezőszivattyút is a vezérműszíj hajtja. A vezérműszíj megfeszítésére szolgál a feszítőgörgő és sok esetben egy vagy több vezetőgörgő is része a vezérlésnek. A mai korszerű motoroknál, szinte mindig a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is. A vezérműszíj egy fejlett technológiájú kompozit, üvegszálból és kevlárból készül, külsejét vászonburkolat fedi.


Magas hőállóságán kívül a vezérműszíj kidolgozása révén lehetővé teszi a nyomaték illetve a befecskendezési nyomaték okozta rezgések elnyelését. A speciális kezelések révén a kopás hatásai korlátozhatók és a szíj ellenálló az olyan agresszív szennyeződésekkel szemben is, mint az olaj, üzemanyag vagy hűtőfolyadék kilökődés.

Miért kell vezérműszíjat cserélni?

A vezérműszíj elhasználódása a gépjármű üzemzavarához vezet, mely akár a motor sérülését is okozhatja. Kicserélni azért kell, mert az anyaga elfárad és elszakadhat. Szakadásnál nagyon komoly anyagi károk keletkeznek az autó motorjában. Dugattyú törés, szelep törés, szelep görbülés, hengerfej sérülés, extrém esetben akár motorblokk törés is lehet. Ennek javítása többszörösen is túlszárnyalja egy teljes vezérléscsere összegét. (vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, vízpumpa) Az autó szervizkönyvének a cserére vonatkozó ajánlásait tehát feltétlenül be kell tartani! Mindig érdemes tájékozódni a szervizkönyvből, mert minden autónál más-más kilométer megtétele után szükséges kicserélni a vezérműszíjat és a hozzá tartozó alkatrészeket.

Milyen vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket érdemes választani?
Sajnos, a mai világban tudom, hogy itt mindig is a pénztárca dönt, de szeretnék segíteni egy pár szóval ennek a döntésnek a meghozatalához. Három nagy és neves vezérműszíj és vezérműszíj készlet gyártó van a piacon: GATES, CONTITECH, SKF. Én személy szerint nem tudok köztük különbséget tenni, inkább mindig az ár alapján teszek a három közül egy javaslatot. Mindegyik gyári beszállító, de sok szerelő az egyiket, mások meg a másikat javasolják, de ez szerintem csak megszokás kérdése. Én szívesen ajánlom még a DAYCO, RUVILLE, FEBI, NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, BOSCH vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket. A vezémuszíj görgőibol három nagy márka van INA, RUVILLE, SKF, de itt is léteznek olyan kevésbé neves márkák, melyeket szívesen ajánlunk NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, GMB, NTN, OYODO, FEBI, QH.

Fő a biztonság!
A korszerű motorokban a vezérműszíj és az ahoz kapcsolódó hajtáselemek jelentős igénybevételnek kitett alkatrészek. A magas fordulatszám és a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok számottevően befolyásolják az egyes alkatrészek - például a görgőcsapágyak - működését. A fémek felszíne alatt megkezdődött repedések túlmelegedést, ez a futógyűrűk futófelületének fokozott kopását, az pedig akár a görgők és a futófelület összehegedését is maga után vonhatja. Ez természetesen rendellenesen túlterheli a hajtószíjat.


Ha a motor működése közben a vezérműszíj elszakad, általában igen jelentős további sérülések keletkeznek, akár teljesen tönkre is mehet a motor. Ezért az előírt időben fokozottan ajánlott tartozékaival együtt kicserélni a vezérműszíjat. A biztonság mindenek előtt!

Vezérműszíj csere - Feszítőgörgő csere - Vezetőgörgő csere
Vezérműszíj készlet csere
Munkafelvétel:
0620-966 0215